Voľné pracovné miesta
Postup zverejnenia štátnozamestnaneckého miesta , ktoré obsadzujeme výberovým konaním .
Výberové konania sa zverejňujú na Centrálnom informačnom systéme štátnej služby (CISŠS), link: https://cisss.gov.sk/employee-selection/list?Search.Status=published .
Štátnozamestnanecké miesto štátneho zamestnanca obsadzuje služobný úrad výberovým konaním
a) zo štátnych zamestnancov a nadbytočných zamestnancov služobného úradu v služobnom úrade (ďalej len „užšie vnútorné výberové konanie“),
b) zo štátnych zamestnancov a nadbytočných zamestnancov všetkých služobných úradov (ďalej len „širšie vnútorné výberové konanie“) alebo
c) zo štátnych zamestnancov všetkých služobných úradov a občanov, ktorí sa uchádzajú o prijatie do štátnej služby (ďalej len „vonkajšie výberové konanie“).
V zmysle zákona o štátnej službe osobný úrad zabezpečuje zverejnenie štátnozamestnaneckého miesta najmenej 15 pracovných dní od realizácie výberového konania.
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky vyhlasuje (podľa zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone prác vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov) pohovor na obsadenie pozície: Odborný/a koordinátor/-ka
Počet obsadzovaných miest: 1
Organizačný útvar: referát komunitnej práce, odbor terénnej sociálnej a komunitnej práce, sekcia sociálnej a rodinnej politiky
Dohodnutý druh práce: Koordinačná a metodická činnosť v rámci využívania finančných prostriedkov Európskej únie a iných verejných zdrojov alebo finančných prostriedkov iných finančných nástrojov.
Opis pracovných činností:
- vykonáva prácu v rámci implementácie národného projektu Terénna sociálna práca a komunitné centrá – aktivita Komunitné centrá;
- realizuje pracovné cesty v rámci celého Slovenska (pravidelný kontakt s regionálnymi koordinátormi, regionálnymi odbornými pracovníkmi, odbornými konzultantmi, facilitátormi, supervízormi, zástupcami zapojených obcí a MVO)
- riadi a koordinuje výkon sociálnych služieb KC, NDC, NSSDR a nadväzných odborných činností prostredníctvom metodického vedenia a usmerňovania regionálnych koordinátorov KC, odborných konzultantov a supervízorov (vrátane pravidelných návštev v teréne, prípravy a vedenia pravidelných spoločných porád, prípravy odborných materiálov);
- zabezpečuje výklad kontrolného mechanizmu zapojených subjektov do projektu, poskytuje poradenstvo pre zapojené subjekty vo vzťahu k plneniu podmienok Príručky pre zapojené subjekty do NP TSP KC;
- spolupracuje na posudzovaní žiadostí o zapojenie sa do národného projektu;
- poskytuje súčinnosť zapojeným subjektom pri výberových konaniach na pracovné pozície v rámci projektu (overuje splnenie kvalifikačných predpokladov na jednotlivé pracovné pozície, schvaľuje priebeh a výsledky výberového konania a pod.);
- spolupracuje s tímom projektu na plánovaní, realizácii a vyhodnocovaní aktivít projektu;
- spracúva výstupy regionálnych koordinátorov a odborných pracovníkov, supervízorov, terénnych sociálnych pracovníkov a terénnych pracovníkov, spolupracuje na vypracovaní výstupov dobrej praxe;
- spolupracuje pri spracovaní metodických materiálov, pri príprave výstupov projektu a pri vyhodnotení úspešnosti projektu
- spolupracuje pri príprave obsahov vzdelávania;
- spolupracuje s tímom projektu na realizácií a plánovaní a vyhodnocovaní aktivít projektu;
- spolupráca s vecne príslušnými odbormi MPSVR SR, partnerskými organizáciami z verejného, neziskového sektora;
- spolupracuje na vyhodnocovaní napĺňania cieľov Stratégie SR pre integráciu Rómov do roku 2030 a Národnej koncepcie prevencie a ukončovania bezdomovstva (gestorsky v pôsobnosti MPSVR SR, napĺňané prostredníctvom NP Terénna sociálna práca a komunitné centrá);
- v zmysle svojho pracovného zaradenie je povinný dodržiavať a plniť úlohy, ktoré jej vyplývajú z riadiacej dokumentácie pre relevantný operačný program počas platného programového obdobia ako aj ostatných záväzných predpisov a vnútorných usmernení;
- vykonáva ďalšie odborné činnosti v rámci projektu, ktoré vyplynú z potrieb národného projektu počas jeho realizácie;
- plnení ďalšie úlohy na základe pokynov priameho nadriadeného zamestnanca.
Pravidelné miesto výkonu: Bratislava
Kvalifikačný predpoklad
Vzdelanie:
- II. stupeň VŠ
Študijný odbor:
- preferujeme: sociálna práca, psychológia, právo, sociálne služby a poradenstvo, verejná politika, verejná správa, pedagogické zameranie a príbuzné odbory
Odborná prax:
- 5 rokov preukázateľná prax v sociálnej oblasti,
- skúsenosť s vedením ľudí
Požiadavky
Počítačové znalosti:
- pokročilý používateľ internetu a balíka MS Office
Ďalšie požiadavky:
- ochota a schopnosť cestovať v rámci príslušných regiónov, ako aj v rámci Slovenska na pravidelné celoslovenské pracovné stretnutia,
- vodičský preukaz: skupina B – vítané,
- orientácia v téme vylúčených komunít, generačnej chudoby, v komunitnej práci výhodou,
- publikačná činnosť v odbornej problematike vylúčených komunít výhodou,
- komunikatívnosť, asertivita, schopnosť pracovať v tíme,
- samostatnosť, flexibilita, spoľahlivosť, schopnosť partnersky spolupracovať, schopnosť viesť ľudí, schopnosť riešiť konflikty,
- precíznosť, zodpovednosť, orientácia na výsledok.
Plat: platová trieda 8 v zmysle zákona č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Od: 2 300 €
Mzdové podmienky budú upresnené na pracovnom pohovore v závislosti od skúseností uchádzača.
Požadované doklady a prílohy:
- žiadosť o zaradenie do výberového procesu,
- motivačný list,
- profesijný štruktúrovaný životopis vo formáte Europass,
- kópia vysvedčenia, alebo iného rovnocenného dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní,
- čestné vyhlásenie o bezúhonnosti,
- čestné vyhlásenie o splnení požiadavky odbornej praxe 5 rokov,
- písomné vypracovanie návrhu spolupráce aktivít TSP a KC na úrovni obce/mesta. K uvedenému je potrebné doplniť návrhy inovatívnych foriem metodickej podpory vedenia regionálnych koordinátorov, resp. váš odborný prínos do projektu (formát max. 2 A4).
Žiadosť s dokladmi a prílohami doručte do podateľne Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, alebo poštou na adresu: Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, osobný úrad, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, v obálke označenej heslom: „Pohovor na obsadenie pozície: Odborný/a koordinátor/-ka – aktivita KC.
Termín podávania žiadostí je od 17.12.2025 do 30.12.2025
Predpokladaný nástup od 01. 02. 2026
Trvanie pracovného pomeru: doba určitá – do 31. 01. 2027, s možnosťou predĺženia
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Mgr. Denisa Šinály, MBA
Telefón: +421 22 0462 105
E-mail: denisa.sinaly@employment.gov.sk
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky vyhlasuje (podľa zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone prác vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov) pohovor na obsadenie pracovnej pozície: Odborný konzultant regionálneho centra sociálnej ekonomiky – Trnava
Počet obsadzovaných miest: 1
Organizačný útvar: odbor podpory a inovácií sociálnej ekonomiky, sekcia sociálnej ekonomiky
Dohodnutý druh práce:
Koordinačná a metodická činnosť v rámci využívania finančných prostriedkov Európskej únie a iných verejných zdrojov alebo finančných prostriedkov iných finančných nástrojov.
Opis pracovných činností:
Vykonáva:
• poskytuje informácie a konzultácie sociálnym podnikom a verejnosti v procese implementácie Zákona 112/2018 o sociálnej ekonomike a sociálnych podnikoch,
• vedie a podporuje záujemcov o založenie sociálneho podniku, sprevádza žiadateľov v procese podania žiadosti o priznanie štatútu RSP,
• poskytuje informácie o harmonograme výziev na predkladanie projektových zámerov/žiadostí o nenávratný finančný príspevok pre oblasť sociálnej ekonomiky, možnostiach a podmienkach využívania finančných nástrojov a nenávratnej finančnej pomoci pre oblasť sociálnej ekonomiky, o možnostiach využívania sociálneho aspektu vo verejnom obstarávaní, a iných foriem podpory,
• realizuje metodicko-štatistické zisťovanie, spracováva informácie a výsledky zisťovania,
• zbiera informácie a podnety z aplikačnej praxe, predkladá návrhy na úpravu legislatívneho rámca SE a iné relevantné informácie na základe požiadaviek Centra znalostí,
• spolupracuje s Centrom znalostí, participuje na pracovných skupinách Centra znalostí a odborných výstupoch,
• komunikuje a spolupracuje s relevantnými inštitúciami a aktérmi v regióne,
• spracováva vstupy do ročnej správy RC SE na základe požiadaviek Odborného konzultanta RC SE – špecialistu,
• vykonáva činnosti v súlade s metodikou jednotného výkonu činností RC SE a postupmi implementácie NP ISE II a podľa pokynov Odborného konzultanta RC SE – špecialistu,
• buduje svoje odborné zručnosti nevyhnutné pre výkon odbornej činnosti RC SE a potrebnú profiláciu pracovníkov RC SE,
• pripravuje odborné podklady pre mediálne výstupy, aktualizáciu informácií na webovom sídle SE a sociálnych sieťach,
• na základe poverenia nadriadeného zamestnanca sa zúčastňuje na pracovných stretnutiach nevyhnutných pre výkon svojej činnosti,
• zúčastňuje sa na odborných podujatiach, vzdelávacích aktivitách, študuje odborné materiály pre potreby praxe,
• vykonáva ďalšie súvisiace činnosti, ktoré vyplynú z potrieb národného projektu počas jeho realizácie a podľa pokynov priameho nadriadeného zamestnanca (Odborný konzultant RC SE - špecialista) a Senior špecialistu SE referátu poradenskej infraštruktúry RC SE.
Participuje na:
• participuje na tvorbe obsahu a realizácií aktivít vzdelávania pracovníkov NP ISE II a odbornej podpory aktérov SE,
• v spolupráci s Odborným konzultantom RC SE – špecialistom realizuje sieťovanie v regióne,
• poskytuje súčinnosť Senior špecialistovi SE pri návrhu modelu udržateľnej poradenskej infraštruktúry RC SE,
• podieľa sa na prezentácii príkladov dobrej praxe sociálneho podnikania,
• spolupracuje na tvorbe obsahu a realizácii diseminačných aktivít v regióne,
• poskytuje súčinnosť riadiacemu tímu projektu pri zabezpečení fungovania RC SE.
Pravidelné miesto výkonu: Regionálne centrum sociálnej ekonomiky – Zavarská 11/G, 917 01 Trnava
Kvalifikačný predpoklad
Vzdelanie: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
Osobitný kvalifikačný predpoklad: nevyžaduje sa
Študijný odbor: nevyžaduje sa
Odborná prax: minimálne 2 roky v oblasti manažmentu a riadenia, alebo ekonomiky, alebo práva a financií, alebo v oblasti podnikania, alebo sociálnej ekonomiky a sociálneho podnikania, vrátane odborného poradenstva v niektorej z uvedených oblastí, alebo v iných oblastiach potrebných pre skvalitnenie vývoja sociálnej ekonomiky a sociálneho podnikania na Slovensku.
Požiadavky
Jazykové znalosti: znalosť cudzieho jazyka výhodou
Počítačové znalosti: pokročilé znalosti a skúsenosti s prácou v prostredí MS Office, pokročilý používateľ internetu
Vodičské oprávnenie: vodičský preukaz skupiny B výhodou
Ďalšie požiadavky:
organizačné schopnosti, samostatnosť, flexibilita, spoľahlivosť, zodpovednosť, komunikatívnosť, asertivita, schopnosť pracovať v tíme, schopnosť riešiť konflikty
Plat: Platová trieda 8. v zmysle zákona č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Mzdové podmienky budú upresnené na pracovnom pohovore v závislosti od skúseností uchádzača.
Požadované doklady a prílohy:
- žiadosť o zaradenie do výberového procesu,
- motivačný list,
- podpísaný profesijný životopis vo forme Europass (údaje o priebehu zamestnaní musia byť uvedené vo formáte od: DD/MM/RRR do DD/MM/RRR),
- kópia vysvedčenia, alebo iného rovnocenného dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní,
- čestné vyhlásenie o bezúhonnosti,
- čestné vyhlásenie o splnení požiadavky odbornej praxe 2 roky.
Žiadosť s dokladmi a prílohami doručte do podateľne Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, alebo poštou na adresu: Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, osobný úrad, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, v obálke označenej heslom: „pohovor na obsadenie pracovnej pozície: Odborný konzultant regionálneho centra sociálnej ekonomiky – Trnava“
Termín podávania žiadostí je od 18.12.2025 do 31.12.2025
Predpokladaný nástup: dohodou
Trvanie pracovného pomeru: na dobu určitú, najdlhšie na 1 rok s možnosťou predĺženia
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Mgr. Denisa Šinály, MBA
Telefón: 02/20462105
E-mail: denisa.sinaly@employment.gov.sk
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR vyhlasuje výzvu pre záujemcov a záujemkyne o zaradenie do výberu na obsadenie pracovnej pozície: Expert so skúsenosťou („Expert by experience“) – pre register disponibilných osôb na výkon dozoru v sociálnych veciach
Inzerát v ľahko čitateľnom jazyku: /files/sk/ministerstvo/volne-pracovne-miesta/2025/inzerat_lahko-citatelna-verzia.pdf
Organizačný útvar: odbor sociálnych služieb
Počet obsadzovaných miest: 18
Hlavné činnosti a zodpovednosť za:
- aktívna participácia na tvorbe programu odbornej prípravy zástupcov užívateľov
- aktívne sa zapája do prípravy vzdelávacích materiálov v zrozumiteľnom a ľahko-čitateľnom jazyku pre odbornú prípravu zástupcov užívateľov
- účasť na hodnotení vo vybranom zariadení/zariadeniach sociálnych služieb
- spolupracuje pri príprave metodických materiálov a ďalších výstupov v spolupráci s užívateľmi projektu
- vykonáva ďalšie súvisiace činnosti v rámci projektu, ktoré vyplynú z potrieb národného projektu počas jeho realizácie.
Kvalifikačný predpoklad
- vlastná životná skúsenosť s nepriaznivou sociálnou situáciou v zmysle zákona č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách,
- vystupuje ako zástupca cieľovej skupiny prijímateľov sociálnych služieb, ktorým môže byť napr. občan so zdravotným postihnutím alebo jeho príbuzná a blízka osoba, ktorá má vlastné a jedinečné skúsenosti so životom s nepriaznivou sociálnou situáciou vrátane zdravotného postihnutia. Takouto osobou môže byť napr. rodič dieťaťa so zdravotným postihnutím.
Pre túto pozíciu nie je potrebné splnenie požiadavky spôsobilosti na právne úkony v plnom rozsahu.
Ďalšie požiadavky
- základné komunikačné zručnosti, prípadne schopnosť komunikovať prostredníctvom asistenta alebo tlmočníka
- gramotnosť
- schopnosť prepravovať sa v rámci SR
- schopnosť spolupracovať s odborným tímom (lektori, odborníci na vzdelávanie, pracovníci ministerstva, inšpekcie v sociálnych veciach)
- skúsenosť s účasťou na online stretnutiach alebo skúsenosť s využívaním podpory pri online komunikácii (napr. prostredníctvom asistencie alebo tlmočníkov) sú vítané / nevyžadujú sa
- predchádzajúca účasť na projektoch zameraných na ľudské práva, inklúziu alebo sociálne služby je vítaná / nevyžaduje sa
- záujem o problematiku ľudských práv, sociálnych služieb alebo inkluzívneho vzdelávania a motivácia prispieť k zlepšeniu stavu sociálnych služieb na Slovensku je vítaný / nevyžaduje sa
- disponovanie vlastnou informačnou technikou – PC/notebook s príslušenstvom
Miesto výkonu práce:
- MPSVR SR, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava
- Z domu
- Práca vyžaduje časté cestovanie za účelom odbornej prípravy na rôznych miestach v rámci SR. Pracovné cesty sú zvyčajne v trvaní 2 – 3 noci, výdavky na pracovnú cestu sú hradené v zmysle zákona č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách v znení neskorších predpisov.
Druh pracovnej činnosti: dohoda o vykonaní práce
Mzdové ohodnotenie: 21,00 EUR / hodinová sadzba brutto
Požadované doklady a prílohy:
- žiadosť o zaradenie do výberového procesu (Link: vzor žiadosti o zaradenie do výberového konania),
- životopis, v ktorom uchádzač popíše vlastnú skúsenosť s nepriaznivou sociálnou situáciou, napr. so zdravotným postihnutím (Link: vzor životopisu)
- dokumenty preukazujúce splnenie požiadavky vlastnej životnej skúsenosti:
- ak je prijímateľom sociálnej služby podmienenej odkázanosťou, predkladá Rozhodnutie o odkázanosti na sociálnu službu,
- ak je osoba s ťažkým zdravotným postihnutím alebo nepriaznivým zdravotným stavom predkladá Rozhodnutie o peňažnom príspevku na kompenzáciu, alebo preukaz ŤZP (platí aj pre rodiča maloletého dieťaťa so zdravotným postihnutím),
- ak je prijímateľom konkrétnej sociálnej služby krízovej intervencie, predkladá potvrdenie poskytovateľa o tom, že daná osoba bola/je prijímateľom danej sociálnej služby,
- ak je užívateľom osobnej asistencie, predloží zmluvu o osobnej asistencii s min. jedným osobným asistentom (s prekrytím osobných údajov osobného asistenta)
- ak je rodičom dospelého dieťaťa so zdravotným postihnutím, predkladá Čestné vyhlásenie o nepriaznivej sociálnej situácii z dôvodu ťažkého zdravotného postihnutia alebo nepriaznivého zdravotného stavu (v zmysle zákona o sociálnych službách), v ktorom situáciu bližšie popíše.
- čestné vyhlásenie o bezúhonnosti (Link: vzor čestného vyhlásenia o bezúhonnosti).
Žiadosť s dokladmi a prílohami doručte do podateľne Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava alebo poštou na adresu: Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, osobný úrad, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, v obálke označenej heslom: Expert so skúsenosťou („Expert by experience“) – ISV“.
Žiadosti zaslané elektronickou formou (e-mailom) neakceptujeme. Prijímame iba žiadosti doručené poštou alebo osobne do podateľne (viď pokyny vyššie).
Termín podávania žiadostí je: 2.12.2025 - 15.01.2026
Predpokladaný nástup: dohodou v mesiaci marec alebo október 2026.
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Mgr. Miroslava Kinczer (odbor sociálnych služieb) / Mgr. Denisa Šinály, MBA (osobný úrad)
Telefón: +421 2 2046 3132 / +421 2 2046 2105
E-mail: miroslava.kinczer@employment.gov.sk / Denisa.Sinaly@employment.gov.sk
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR vyhlasuje výzvu pre záujemcov a záujemkyne o zaradenie do výberu na obsadenie pracovnej pozície: „Expert v oblasti sociálneho začlenenia – podpora expertov so skúsenosťou“ v Národnom projekte Podpora poskytovania komunitných a kvalitných sociálnych služieb
Organizačný útvar: odbor sociálnych služieb
Počet obsadzovaných miest: 1
Hlavné činnosti a zodpovednosť za:
- podporná účasť na odbornej príprave expertov so skúsenosťou
- zabezpečenie odbornej podpory pre expertov so skúsenosťou s rôznymi formami zdravotného znevýhodnenia počas trvania ich odbornej prípravy
- účasť a podpora expertov so skúsenosťou počas hodnotenia v zariadeniach sociálnych služieb
- tvorba stanovísk prepojených na politiku v oblasti sociálneho začlenenia alebo pre špecifické témy v oblasti sociálneho začlenenia,
- tvorba analytických, syntetických, konzultačných a iných odborných prác a postupov,
- ďalšie súvisiace činnosti v rámci projektu, ktoré vyplynú z potrieb NP PKS počas jeho realizácie.
Pozn.: Expert so skúsenosťou je osoba, ktorá má vlastnú jedinečnú skúsenosť s nepriaznivou sociálnou situáciou v zmysle zákona o sociálnych službách, napr. so životom s rôznymi formami zdravotného postihnutia.
Kvalifikačný predpoklad
Vzdelanie: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
Odborná prax:
- prax 4 roky v oblasti sociálneho začlenenia alebo
- v oblasti legislatívy sociálnych služieb alebo
- v oblasti procesov transformácie sociálnych služieb a prechodu na komunitné služby.
Požiadavky
Počítačové znalosti: MS Office
Ďalšie požiadavky: organizačné schopnosti, spoľahlivosť, empatia, vysoká miera flexibility z dôvodu potreby častého cestovania v rámci SR, komunikatívnosť a samostatnosť, vodičský preukaz skupiny B - vítané
Pravidelné miesto výkonu práce:
- MPSVR SR, Špitálska 4,6,8, 816 43 Bratislava
- Z domu
Práca vyžaduje časté cestovanie v rámci celej SR. Pracovné cesty sú zvyčajne v trvaní 2 – 3 noci, výdavky na pracovnú cestu sú hradené v zmysle zákona č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách v znení neskorších predpisov.
Druh pracovnej činnosti: Dohoda o vykonaní práce
Mzdové ohodnotenie: 28,65 EUR / hodinová sadzba brutto
Požadované doklady a prílohy:
- žiadosť o zaradenie do výberového procesu,
- profesijný štruktúrovaný životopis s informáciami relevantnými k hlavným činnostiam,
- kópia dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní,
- čestné vyhlásenie o bezúhonnosti,
- čestné vyhlásenie o splnení požiadavky odbornej praxe.
Žiadosť s dokladmi a prílohami doručte do podateľne Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava alebo poštou na adresu: Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, osobný úrad, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, v obálke označenej heslom: „Expert v oblasti sociálneho začlenenia – podpora expertov so skúsenosťou“
Termín podávania žiadostí je: od 25.11.2025 do 09.01.2026
Predpokladaný nástup: od 01.02.2026
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Mgr. Miroslava Kinczer (odbor sociálnych služieb) / Mgr. Denisa Šinály, MBA (osobný úrad)
Telefón: +421 2 2046 3132 / +421 2 2046 2105
E-mail: miroslava.kinczer@employment.gov.sk / Denisa.Sinaly@employment.gov.sk
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR vyhlasuje výzvu pre záujemcov a záujemkyne o zaradenie do výberu na obsadenie pracovnej pozície: „Expert v oblasti sociálneho začlenenia - pre budovanie komunitných služieb, ZSS Čemerica“ v Národnom projekte Podpora poskytovania komunitných a kvalitných sociálnych služieb
Organizačný útvar: odbor sociálnych služieb
Počet obsadzovaných miest: 1
Hlavné činnosti a zodpovednosť za:
- tvorba stanovísk prepojených na politiku v oblasti sociálneho začlenenia alebo pre špecifické témy v oblasti sociálneho začlenenia,
- tvorba analytických, syntetických, konzultačných a iných odborných prác a postupov súvisiacich s implementáciou transformačného plánu
- ďalšie súvisiace činnosti v rámci projektu, ktoré vyplynú z potrieb NP PKS počas jeho realizácie.
Kvalifikačný predpoklad
Vzdelanie: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
Odborná prax:
- prax 4 roky v oblasti sociálnych služieb alebo
- v oblasti legislatívy sociálnych služieb alebo
- v oblasti procesov transformácie sociálnych služieb a prechodu na komunitné služby.
Požiadavky
Jazykové znalosti: anglický jazyk (B2) - vítané
Počítačové znalosti: MS Office
Ďalšie požiadavky: organizačné schopnosti, spoľahlivosť, flexibilita, komunikatívnosť a samostatnosť
Pravidelné miesto výkonu práce: MPSVR SR; ZSS Čemerica, Pohorelá
Druh pracovnej činnosti: Dohoda o vykonaní práce
Mzdové ohodnotenie: 28,65 EUR / hodinová sadzba brutto
Požadované doklady a prílohy:
- žiadosť o zaradenie do výberového procesu,
- profesijný štruktúrovaný životopis, preferovaný vo formáte Europass, obdobie pracovných skúseností/vzdelania prosíme uvádzať vo formáte DD.MM.RRRR – DD.MM.RRR
- kópia dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní,
- dokumenty preukazujúce splnenie požiadavky odbornej praxe – potvrdenie/odporúčací list alebo iný doklad poskytovateľa sociálnych služieb dokladajúci odbornú spôsobilosť pre danú pozíciu,
- čestné vyhlásenie o bezúhonnosti.
Žiadosť s dokladmi a prílohami doručte do podateľne Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava alebo poštou na adresu: Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, osobný úrad, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, v obálke označenej heslom: „Expert v oblasti sociálneho začlenenia - pre budovanie komunitných služieb – ZSS Čemerica“.
Termín podávania žiadostí je: od 09.12.2025 do 05.01.2026
Predpokladaný nástup: 01.02.2026
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Mgr. Petronela Šeniglová (odbor sociálnych služieb) / Mgr. Denisa Šinály, MBA (osobný úrad)
Telefón: +421 2 2046 3174 / +421 2 2046 2105
E-mail: petronela.seniglova@employment.gov.sk / denisa.sinaly@employment.gov.sk
Oznámenie výsledku kvalifikovaného posúdenia životopisov, ktorým sa obsadzovalo 1 voľné pracovné miesto na dohodu o vykonaní práce: „Expert v oblasti sociálneho začlenenia – pre digitálnu prístupnosť“ v Národnom projekte Podpora poskytovania komunitných a kvalitných sociálnych služieb, organizačný útvar odbor sociálnych služieb.
Osobný úrad evidoval 1 uchádzača, ktorý vyhovel stanoveným podmienkam a bol úspešný.
Uchádzač bol o výsledku písomne vyrozumený.
Vonkajšie VK/2025/3641
Informácie o obsadzovanom štátnozamestnaneckom mieste
Počet obsadzovaných miest: 1
Organizačný útvar: referát dohľadového centra bezpečnosti
Nadriadený organizačný útvar: sekcia informatiky
Odbor štátnej služby: 1.05 Informatika (sociálno-ekonomické informácie, štátny informačný systém) Špecialista bezpečnosti SOC
Obsadzované štátnozamestnanecké miesto vo funkcii hlavný štátny radca
Vedúci štátny zamestnanec: nie
Druh štátnej služby: dočasná štátna služba na voľné štátnozamestnanecké miesto odborníka, ktorý je dočasne potrebný na plnenie úloh štátnej služby
Najnáročnejšia činnosť: Koordinovanie celoštátneho alebo medzištátneho systému s najširšími vonkajšími a vnútornými väzbami na ďalšie zložité a rozsiahle systémy rôznych odborov a smerov s dôsledkami za rozhodnutia s celoštátnym a medzinárodným dosahom na úrovni ministerstva.
Bližšie určená najnáročnejšia činnosť:
Koordinovanie činností v oblasti informačnej bezpečnosti pri tvorbe a realizácii jednotného celoštátneho informačného systému v pôsobnosti ministerstva.
- Analyzuje a rieši bezpečnostné incidenty a podozrivé udalosti, ktoré klasifikoval Operátor SOC.
- Vypracováva bezpečnostné politiky a postupy.
- Zabezpečovanie L2 podpory pri riešení incidentov.
- Analyzuje koreňové príčiny.
- Vypracováva odporúčania na zlepšenie bezpečnosti.
- Získava doplňujúce informácie o prostredí.
- Identifikuje a hodnotí nové bezpečnostné zraniteľnosti v systémoch.
- Udržuje aktuálnosť playbookov a ďalšej SOC dokumentácie.
- Poskytuje technickú podporu pri implementácii bezpečnostných nástrojov.
- Zabezpečuje súlad riešených incidentov s internými bezpečnostnými predpismi.
- Spolupracuje na vývoji a implementácii nových bezpečnostných procesov.
- Komunikuje s tretími stranami.
Pravidelné miesto výkonu štátnej služby: Špitálska 4-6-8, Bratislava
Kvalifikačný predpoklad
Vzdelanie: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
Osobitný kvalifikačný predpoklad: nevyžaduje sa
Študijný odbor: nevyžaduje sa
Odborná prax: § 38 ods. 11 písm. d) – nevyžaduje sa
Požiadavky
Jazykové znalosti: anglický jazyk výhodou
Skúsenosti v riadiacej pozícii: nevyžadujú sa
Oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami: nevyžadujú sa
Vítané počítačové znalosti:
- Inštalácia, konfigurácia a hardening operačných systémov
- Znalosti bezpečnostnej architektúry IKT
- Praktická realizácia záloh a obnovy systémov
- Znalosť techniky a metódy riadenia konfigurácií a vplyv konfigurácií na bezpečnosť
- Znalosť inštalácie systémov pre SOC a ich administrácie
- Znalosť princípov a zdroje získavania informácií o zraniteľnostiach (napr. varovania, rady, bulletiny)
- Znalosť tried a vektory útokov
- Znalosť procesov riešenia kybernetických bezpečnostných incidentov
Ďalšie požiadavky
- svedomitosť a spoľahlivosť, 2. motivácia, 3. adaptabilita a flexibilita, 4. schopnosť pracovať pod tlakom, 5. komunikačné zručnosti, 6. analytické, koncepčné a strategické myslenie
Odborné znalosti
Oblasť legislatívy:
- znalosť zákona č. 95/2019 Z. z. o informačných technológiách vo verejnej správe a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- znalosť vyhlášky č. 179/2020 Z. z. ktorou sa ustanovuje spôsob kategorizácie a obsah bezpečnostných opatrení informačných technológií verejnej správy
- znalosť zákona č. 69/2018 Z. z. o kybernetickej bezpečnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- znalosť Vyhlášky Národného bezpečnostného úradu č. 227/2025 Z. z. o bezpečnostných opatreniach,
- znalosť zákona č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Government.
UPOZORNENIE:
- prihlásenie do VK elektronicky prostredníctvom Centrálneho informačného systému štátnej služby ako VK/2025/3641, (link: https://cisss.gov.sk/employee-selection/detail/898e199c-7cc6-468f-b16e-732329979602 ).
- prihlásenie do výberového konania podaním žiadosti v LISTINNEJ PODOBE musí obsahovať náležitosti uvedené v § 3 ods. 1 vyhlášky ÚV SR č. 127/2017 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o výberových konaniach:
1. názov a sídlo služobného úradu, ktorý vyhlásil výberové konanie,
2. identifikátor výberového konania,
3. titul, meno a priezvisko uchádzača,
4. dátum narodenia uchádzača,
5. rodné číslo alebo iné identifikačné číslo uchádzača,
6. pohlavie,
7. občianstvo uchádzača,
8. telefonický kontakt a e-mailový kontakt uchádzača,
9. korešpondenčnú adresu uchádzača,
10. zvolenú podobu doručovania písomností v súvislosti s výberovým konaním (elektronicky na emailovú adresu alebo v listinnej podobe).
Termín podávania prihlášok do VK je od 15.12. do 29.12.2025
Predpokladaný termín realizácie VK: január 2026
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Mgr. Jana Hricková
Telefón: 02/20462121
E-mail: jana.hrickova@employment.gov.sk
Vonkajšie VK/2025/3642
Počet obsadzovaných miest: 1
Organizačný útvar: referát dohľadového centra bezpečnosti
Nadriadený organizačný útvar: sekcia informatiky
Odbor štátnej služby: 1.05 Informatika (sociálno-ekonomické informácie, štátny informačný systém) Špecialista Threat Inteligence
Obsadzované štátnozamestnanecké miesto vo funkcii hlavný štátny radca
Vedúci štátny zamestnanec: nie
Druh štátnej služby: dočasná štátna služba na voľné štátnozamestnanecké miesto odborníka, ktorý je dočasne potrebný na plnenie úloh štátnej služby
Najnáročnejšia činnosť: Koordinovanie celoštátneho alebo medzištátneho systému s najširšími vonkajšími a vnútornými väzbami na ďalšie zložité a rozsiahle systémy rôznych odborov a smerov s dôsledkami za rozhodnutia s celoštátnym a medzinárodným dosahom na úrovni ministerstva.
Bližšie určená najnáročnejšia činnosť:
Koordinovanie činností v oblasti informačnej bezpečnosti pri tvorbe a realizácii jednotného celoštátneho informačného systému v pôsobnosti ministerstva.
- Analyzuje prienik bezpečnostných incidentov.
- Sleduje "Threat Inteligence feeds" a navrhuje opatrenia na elimináciu zraniteľností.
- Rozpoznáva vzorce správania útokov a overuje hrozby voči prostrediu organizácie.
- Poskytuje informácie o aktuálnych hrozbách.
- Vypracováva reporty a analýzy o hrozbách.
- Spolupracuje s analytikmi SOC a incident respondermi.
- Monitoruje globálne trendy v oblasti kybernetických hrozieb.
- Koordinuje analýzy s inými tímami na odhalenie potenciálnych rizík.
- Vykonáva spätnú analýzu predchádzajúcich útokov pre lepšie pochopenie nových hrozieb.
- Zabezpečuje rýchlu distribúciu informácií o nových zraniteľnostiach.
- Spolupracuje s vývojovými tímami na integrácii hrozieb do bezpečnostných nástrojov.
Pravidelné miesto výkonu štátnej služby: Špitálska 4-6-8, Bratislava
Kvalifikačný predpoklad
Vzdelanie: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
Osobitný kvalifikačný predpoklad: nevyžaduje sa
Študijný odbor: nevyžaduje sa
Odborná prax: § 38 ods. 11 písm. d) – nevyžaduje sa
Požiadavky
Jazykové znalosti: vítané
Skúsenosti v riadiacej pozícii: nevyžadujú sa
Oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami: nevyžadujú sa
Vítané počítačové znalosti:
Znalosti systémov UNIX/linux
Výkon praktických činností so systémom SIEM
Práca v riešiteľských tímoch pre incidenty alebo CSIRT
Znalosť typických kybernetických bezpečnostných hrozieb a zraniteľností a metódy ich identifikácie
Posudzovanie sieťových útokov a vzťahu jednotlivých typov sieťových útokov k hrozbám a zraniteľnostiam
Znalosť princípov a techniky etického hackingu
Znalosť princípov a zdroje získavania informácií o zraniteľnostiach (napr. varovania, rady, bulletiny)
Znalosť tried a vektory útokov
Znalosť procesov riešenia kybernetických bezpečnostných incidentov
Znalosti o štádiách kybernetického útoku (napr. prieskum, skenovanie, získanie prístupu, eskalácia oprávnení, využitie, zahladenie stôp)
Znalosť sieťových protokolov
Konfigurácia aktívnych sieťových bezpečnostných prvkov
Schopnosť aj manuálneho posudzovania a vyhodnocovania udalostí v logoch generovaných zariadeniami
Ďalšie požiadavky
- svedomitosť a spoľahlivosť, 2. motivácia, 3. adaptabilita a flexibilita, 4. schopnosť pracovať pod tlakom, 5. komunikačné zručnosti, 6. analytické, koncepčné a strategické myslenie
Odborné znalosti
- znalosť zákona č. 95/2019 Z. z. o informačných technológiách vo verejnej správe a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- znalosť vyhlášky č. 179/2020 Z. z. ktorou sa ustanovuje spôsob kategorizácie a obsah bezpečnostných opatrení informačných technológií verejnej správy
- znalosť zákona č. 69/2018 Z. z. o kybernetickej bezpečnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- znalosť Vyhlášky Národného bezpečnostného úradu č. 227/2025 Z. z. o bezpečnostných opatreniach
- znalosť zákona č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente).
UPOZORNENIE:
- prihlásenie do VK elektronicky prostredníctvom Centrálneho informačného systému štátnej služby ako VK/2025/3642, (link https://cisss.gov.sk/employee-selection/detail/350f5f94-30a4-47a7-b296-cfe5181c23fd ).
- prihlásenie do výberového konania podaním žiadosti v LISTINNEJ PODOBE musí obsahovať náležitosti uvedené v § 3 ods. 1 vyhlášky ÚV SR č. 127/2017 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o výberových konaniach:
1. názov a sídlo služobného úradu, ktorý vyhlásil výberové konanie,
2. identifikátor výberového konania,
3. titul, meno a priezvisko uchádzača,
4. dátum narodenia uchádzača,
5. rodné číslo alebo iné identifikačné číslo uchádzača,
6. pohlavie,
7. občianstvo uchádzača,
8. telefonický kontakt a e-mailový kontakt uchádzača,
9. korešpondenčnú adresu uchádzača,
10. zvolenú podobu doručovania písomností v súvislosti s výberovým konaním (elektronicky na emailovú adresu alebo v listinnej podobe).
Termín podávania prihlášok do VK je od 15.12. do 29.12.2025
Predpokladaný termín realizácie VK: január 2026
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Mgr. Jana Hricková
Telefón: 02/20462121
E-mail: jana.hrickova@employment.gov.sk
VK/2025/3643
Počet obsadzovaných miest: 1
Organizačný útvar: referát dohľadového centra bezpečnosti
Nadriadený organizačný útvar: sekcia informatiky
Odbor štátnej služby: 1.05 Informatika (sociálno-ekonomické informácie, štátny informačný systém) Incident Responder L3
Obsadzované štátnozamestnanecké miesto vo funkcii hlavný štátny radca
Vedúci štátny zamestnanec: nie
Druh štátnej služby: dočasná štátna služba na voľné štátnozamestnanecké miesto odborníka, ktorý je dočasne potrebný na plnenie úloh štátnej služby
Najnáročnejšia činnosť: Koordinovanie celoštátneho alebo medzištátneho systému s najširšími vonkajšími a vnútornými väzbami na ďalšie zložité a rozsiahle systémy rôznych odborov a smerov s dôsledkami za rozhodnutia s celoštátnym a medzinárodným dosahom na úrovni ministerstva.
Bližšie určená najnáročnejšia činnosť:
Koordinovanie činností v oblasti informačnej bezpečnosti pri tvorbe a realizácii jednotného celoštátneho informačného systému v pôsobnosti ministerstva.
- Incident Responder L3 rieši komplexné bezpečnostné incidenty.
- Zabezpečuje koordináciu reakcie na kybernetické útoky.
- Vykonáva izoláciu a obmedzenie incidentu.
- Koordinuje obnovu systémov po incidente.
- Koordinuje a spolupracuje pri foréznej analýze incidentu.
- Analyzuje príčiny incidentu.
- Spolupracuje s analytikmi SOC a inými tímami.
- Analyzuje incidenty z pohľadu dlhodobej prevencie.
- Pripravuje odporúčania pre zlepšenie bezpečnostných opatrení po incidente.
- Spolupracuje na automatizácii reakcií na bežné incidenty.
- Zúčastňuje sa na školeniach a simuláciách krízových situácií.
- Poskytuje spätne získané poznatky do SOC playbookov a ďalších procedúr.
- Komunikuje s krízovým manažmentom pre riešenie kybernetických bezpečnostných incidentov (CICC).
Pravidelné miesto výkonu štátnej služby: Špitálska 4-6-8, Bratislava
Kvalifikačný predpoklad
Vzdelanie: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
Osobitný kvalifikačný predpoklad: nevyžaduje sa
Študijný odbor: nevyžaduje sa
Odborná prax: § 38 ods. 11 písm. d) – nevyžaduje sa
Požiadavky
Jazykové znalosti: anglický jazyk výhodou
Skúsenosti v riadiacej pozícii: nevyžadujú sa
Oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami: nevyžadujú sa
Vítané počítačové znalosti:
- Znalosť bezpečnostných technológií
- Práca so systémami typu ServiceDesk
- Znalosť UNIX (Linux)
- Praktický výkon forenzných analýz
- Znalosť procesov, systémov a zásad riadenia informačnej a kybernetickej bezpečnosti
- Znalosť procesov riadenia kontinuity činností a plánovania havarijnej obnovy prevádzky
- Znalosť typických kybernetických bezpečnostných hrozieb a zraniteľností a metódy ich identifikácie
- Znalosť bezpečnostných mechanizmov a metódy v softvérovom inžinierstve (modularizácia, vrstvenie, abstrakcia, maskovanie, šifrovanie, pseudonymizácia, minimalizácia spracúvania atď.)
- Posudzovanie sieťových útokov a vzťahu jednotlivých typov sieťových útokov k hrozbám a zraniteľnostiam
- Znalosť princípov a techniky etického hackingu
- Znalosť princípov a zdroje získavania informácií o zraniteľnostiach (napr. varovania, rady, bulletiny)
- Znalosť tried a vektory útokov
- Znalosť procesov riešenia kybernetických bezpečnostných incidentov
- Znalosti o štádiách kybernetického útoku (napr. prieskum, skenovanie, získanie prístupu, eskalácia oprávnení, využitie, zahladenie stôp)
- Znalosť princípov korelácie bezpečnostných udalostí
- Znalosť identifikácie digitálnych stôp a postupy pri ich spracúvaní
- Znalosť princípov, nástroje a techniky testovania prieniku
- Znalosť analýz sieťového prenosu (nástroje, metodiky, procesy)
- Znalosť charakteristík komunikačných sietí (napr. kapacita, funkčnosť, trasy, kritické uzly)
- Znalosť forenzných súvislosti štruktúry a procesov operačného systému
- Znalosť koncepcie architektúry sietí vrátane topológie, protokolov, komponentov a bezpečnostných princípov
- Znalosť konfigurácií forenzných laboratórií a podporných aplikácií (napr VMWare, Wireshark)
- Znalosť mechanizmov zabezpečenia siete (napr. Host based IDS, IPS, ACL) vrátane ich funkcií a umiestnenia v sieti
- Znalosť metód a nástrojov analýzy sieťového prenosu
- Znalosť princípov a mechanizmov zabezpečenia siete (napr. šifrovanie, brány firewall, znalosť autentifikácia, medové pasce, ochrana perimetra)
- Znalosť princípov hĺbkovej ochrany a architektúry sieťovej bezpečnosti
- Znalosť princípov sieťových demilitarizovaných zón
- Znalosť princípov súborových systémov (napr. NTFS, FAT a iné)
- Znalosť programov, úloh a zodpovednosti a metódy reakcie na incidenty v organizácii
- Znalosť digitálnej forenznej analýzy pri získavaní použiteľných informácií
Ďalšie požiadavky
- svedomitosť a spoľahlivosť, 2. motivácia, 3. adaptabilita a flexibilita, 4. schopnosť pracovať pod tlakom, 5. komunikačné zručnosti, 6. analytické, koncepčné a strategické myslenie
Odborné znalosti
- znalosť zákona č. 95/2019 Z. z. o informačných technológiách vo verejnej správe a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- znalosť vyhlášky č. 179/2020 Z. z. ktorou sa ustanovuje spôsob kategorizácie a obsah bezpečnostných opatrení informačných technológií verejnej správy
- znalosť zákona č. 69/2018 Z. z. o kybernetickej bezpečnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- znalosť Vyhlášky Národného bezpečnostného úradu č. 227/2025 Z. z. o bezpečnostných opatreniach
- znalosť zákona č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente).
UPOZORNENIE:
- prihlásenie do VK elektronicky prostredníctvom Centrálneho informačného systému štátnej služby ako VK/2025/3643, (link: https://cisss.gov.sk/employee-selection/detail/5b334289-08a1-4f25-906e-10f723c0aca5 ).
- prihlásenie do výberového konania podaním žiadosti v LISTINNEJ PODOBE musí obsahovať náležitosti uvedené v § 3 ods. 1 vyhlášky ÚV SR č. 127/2017 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o výberových konaniach:
1. názov a sídlo služobného úradu, ktorý vyhlásil výberové konanie,
2. identifikátor výberového konania,
3. titul, meno a priezvisko uchádzača,
4. dátum narodenia uchádzača,
5. rodné číslo alebo iné identifikačné číslo uchádzača,
6. pohlavie,
7. občianstvo uchádzača,
8. telefonický kontakt a e-mailový kontakt uchádzača,
9. korešpondenčnú adresu uchádzača,
10. zvolenú podobu doručovania písomností v súvislosti s výberovým konaním (elektronicky na emailovú adresu alebo v listinnej podobe).
Termín podávania prihlášok do VK je od 15.12. do 29.12.2025
Predpokladaný termín realizácie VK: január 2026
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Mgr. Jana Hricková
Telefón: 02/20462121
E-mail: jana.hrickova@employment.gov.sk



