Inštitút sociálnej politiky
Inštitút sociálnej politiky je prierezovou analytickou zložkou MPSVR SR a sústreďuje sa predovšetkým na:
- posudzovanie vybraných vplyvov v časti sociálne vplyvy, kde plní úlohu gestora v súlade s Jednotnou metodikou na posudzovanie vybraných vplyvov,
-
monitoring a hodnotenie sociálnej oblasti a oblasti trhu práce vo väzbe na sociálno-ekonomické ukazovatele,
-
vypracovanie koncepcií, prognóz a odhadov valorizácií pre potreby vybraných prvkov rozpočtu kapitoly ministerstva,
-
koordináciu rezortného štátneho štatistického zisťovania,
-
tvorbu komplexného informačného systému sociálnej sféry a prepájanie databáz sociálneho zabezpečenia.
Viac informácií o Inštitúte sociálnej politiky nájdete v Organizačnom poriadku .
Platnosť od 1.12.2024
Peňažný príspevok na opatrovanie sa poskytuje na zabezpečenie pomoci osobe s ťažkým zdravotným postihnutím (ŤZP) pri úkonoch sebaobsluhy, pri úkonoch starostlivosti o domácnosť a pri realizovaní sociálnych a vzdelávacích aktivít. Inštitút sociálnej politiky vytvoril v súlade s účinnou legislatívou jednoduchý nástroj na orientačný výpočet peňažného príspevku na opatrovanie v podobe online kalkulačky.
Pomocou kalkulačky je možné si informatívne overiť, či má opatrovateľ starajúci sa o blízku osobu s ŤZP nárok na priznanie peňažného príspevku vrátane jeho predpokladanej výšky. Nárok na peňažný príspevok a jeho výška sa určí na základe niekoľkých údajov o opatrovateľovi a jednej alebo dvoch opatrovaných osobách podľa ich skutočnej životnej situácie.
Poznámky: | |||
Po zmene hodnôt použite vždy na prepočet nároku tlačidlo "Vypočítaj". Na obnovenie pôvodných hodnôt stlačte tlačidlo "Reset". Oddeľovač desatinných miest je bodka. Výpočet má iba informatívny charakter a nezakladá nárok na priznanie peňažného príspevku na opatrovanie, ani neurčuje jeho záväznú výšku. | |||
Na základe zákona č. 447/2008 Z. z. a nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 135/2024 Z. z., ktorým sa ustanovuje výška sadzby na jednu hodinu osobnej asistencie a výška peňažného príspevku na opatrovanie v znení s účinnosťou od 1. júla 2024. Podľa opatrenia č. 149/2024 Z. z. je od 1. júla 2024 výška životného minima pre jednu plnoletú fyzickú osobu 273.99 €. | |||
Inštitút sociálnej politiky © 2024 |
- Kalkulačka v súlade s legislatívou účinnou od 1.7.2024 do 30.11.2024
- Kalkulačka v súlade s legislatívou účinnou od 1.7.2020 do 30.6.2024
Inštitút sociálnej politiky spracoval údaje z informačného systému sociálnych služieb (IS SoS) do interaktívnej mapy sociálnych služieb.
Mapa má informatívny charakter a slúži na aktívne vyhľadávanie poskytovateľov sociálnych služieb v danej oblasti s uvedením dostupných informácií o poskytovateľovi. Mapa obsahuje údaje o ambulantných a pobytových sociálnych službách a nezahŕňa sociálne služby, ktoré sú poskytované terénnou alebo telefonickou formou.
Údaje spracované za obdobie: august 2024
Kontakt: isp@employment.gov.sk
- Kto chce žať, musí siať - analýza čistých efektov opatrenia REPAS
- Počúvajme potreby včasnej intervencie - analýza nákladov a prínosov terénnej včasnej intervencie pre deti so sluchovým postihnutím
- Čierna práca sa nevypláca - cielenie kontrol nelegálneho zamestnávania s využitím administratívnych dát
- Dočasná práca ako šanca pre znevýhodnených - analýza čistej účinnosti opatrenia 50j
- Čierna práca sa nevypláca - komentár - poučenie z prvého ročníka modelovania výskytu nelegálneho zamestnávania pomocou strojového učenia
- Revízia výdavkov na skupiny ohrozené chudobou alebo sociálnym vylúčením - záverečná správa revízie vyčísľuje výdavky na súčasné politiky sociálnej ochrany a sociálneho začleňovania
- Kurzarbeit - modelový príklad zavedenia kurzarbeit na Slovensku
- Prvá pomoc Slovensku - priebežné správy a súhrnná správa o sociálnej pomoci pracujúcim a rodinám
- Miera nezamestnanosti a jej krátkodobá prognóza (september 2020)
- Skvalitňovanie údajov o sociálnych službách
- Blízka pomoc sa ráta
- Prvá pomoc - dopad na prepúšťanie zamestnancov a prežitie firiem
- Čo sa počas praxe naučíš, počas práce zúročíš
- Prácu si našlo už 13 % odídencov, 40 % pozícií obsadených odídencami však vyžaduje len základné vzdelanie
- Najvyšší čas na včasnú intervenciu
- Absolventi stredných škôl v čase pandémie
- Ekonomická pomoc regiónom: priame a nepriame kanály
- Príprava detí na pracovný trh budúcnosti
- Aktivačné práce neaktívnych neaktivujú
- Ako zabezpečiť každému dieťaťu čo najlepší štart?
- Absolventi vysokých škôl v čase pandémie
- Pracovným migrantom z Ukrajiny sa na Slovensku darí lepšie ako odídencom
- Dobieha slovenské HDP na obyvateľa v parite kúpnej sily bohatšie krajiny EÚ?
- Is Slovakia still converging to richer EU countries in GDP per capita at purchasing power parity?
- Mentoring pomáha mladým zamestnať sa
- Refugees and labor migrants from Ukraine in Slovakia
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR každoročne pripravuje a predkladá na rokovanie vlády SR Správu o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky za predchádzajúci kalendárny rok. Cieľom správy je informovať o stave a vývoji sociálnej situácie obyvateľstva na Slovensku na základe sociálno-ekonomických ukazovateľov.
- Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky za rok 2023 s dátovými prílohami
- Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky za rok 2022 s dátovými prílohami
- Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky za rok 2021 s dátovými prílohami
- Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky za rok 2020 s dátovými prílohami (aj v anglickej verzii)
- Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky za rok 2019 s dátovými prílohami
- Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky za rok 2018 s dátovými prílohami (aj v anglickej verzii)
- Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky za rok 2017 s dátovými prílohami
- Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky za rok 2016 (aj v anglickej verzii)
- Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky za rok 2015
- Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky za rok 2014 (aj v anglickej verzii)
- Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky za rok 2013
- Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky za rok 2012 (revidovaná, aj v anglickej verzii)
- Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky za rok 2011
- Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky za rok 2010 (aj v anglickej verzii)
- Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky za rok 2009
- Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky za rok 2008
- Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky za rok 2007
- Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky za rok 2006 (dvojjazyčne)
- Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky za rok 2005
- Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky za rok 2004
- Správa o sociálnej situácii obyvateľstva Slovenskej republiky za rok 2003
Posudzovanie vplyvov je nástroj, ktorého cieľom je určenie predpokladaných vplyvov materiálov legislatívneho aj nelegislatívneho charakteru, ktoré predkladajú ústredné orgány štátnej správy do medzirezortného pripomienkového konania.
Jednotná metodika na posudzovanie vybraných vplyvov obsahuje postup a zásady pre posudzovanie v jednotlivých oblastiach vybraných vplyvov. Posudzovanie vplyvov v rámci metodiky vychádza z dostupných údajov a informácií a je vždy hodnotením prínosov, nákladov a vedľajších účinkov zmien, ktoré prináša predkladaný materiál.
Jednotná metodika stanovuje postup ministerstiev a ostatných orgánov verejnej moci pri posudzovaní vybraných vplyvov predkladaných materiálov
- na rozpočet verejnej správy
- na podnikateľské prostredie
- na sociálnu oblasť
- na životné prostredie
- na informatizáciu spoločnosti
-
na služby verejnej správy pre občana (od 1. 4. 2016)
-
na manželstvo, rodičovstvo a rodinu (od 1. 6. 2021)
Dohľad a kontrolu nad správnosťou procesu posudzovania vybraných vplyvov vykonáva Stála pracovná komisia Legislatívnej rady vlády Slovenskej republiky na posudzovanie vybraných vplyvov pri Ministerstve hospodárstva Slovenskej republiky, ktorá bola zriadená k 1. októbru 2015.
Dňa 27. septembra 2023 schválila vláda Slovenskej republiky Návrh zmien a doplnení Jednotnej metodiky na posudzovanie vybraných vplyvov https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/28786/1 , ktorý predložilo Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky (ďalej len „MH SR“) najmä s cieľom plnenia reformy Komponentu č. 14 Plánu obnovy a odolnosti Slovenskej republiky (zlepšovanie podnikateľského prostredia) s názvom "ochrana pred neopodstatneným goldplatingom". Tieto zmeny a doplnenia Jednotnej metodiky na posudzovanie vybraných vplyvov (ďalej len „jednotná metodika“) nadobudli účinnosť dňa 1. októbra 2023.
Aktualizovaná jednotná metodika na posudzovanie vybraných vplyvov s vyznačenými zmenami - NOVÉ ZNENIE od 1.10.2023
Zdôvodnenie MH SR k zavedeniu princípu „one in – one out“ a „one in - two out“ v SR
Reforma Goldplating - od 1.10.2023
Ex post hodnotenie nelegislatívnych materiálov - od 31.3.2023
Reforma ex post - Ex post konzultácie
Reforma 1in2out - Virtuálny účet regulácií - účinnosť od 1.6.2021
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky je gestorom metodiky za oblasť sociálnych vplyvov a vplyvov na manželstvo, rodičovstvo a rodinu. Úlohy gestora metodiky pre analýzu sociálnych vplyvov vykonáva Inštitút sociálnej politiky (odbor analýz, prognóz a posudzovania vplyvov) a úlohy gestora metodiky pre analýzu vplyvov na manželstvo, rodičovstvo a rodinu vykonáva sekcia sociálnej a rodinnej politiky.
- Jednotná metodika na posudzovanie vybraných vplyvov (.pdf)
- Doložka vybraných vplyvov (.pdf, .docx) - NOVÉ ZNENIE od 1.10.2023
- Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy, na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu (.pdf, .docx) - NOVÉ ZNENIE od 1.10.2023
- Analýza vplyvov na podnikateľské prostredie (.pdf, .docx) - NOVÉ ZNENIE od 1.10.2023
- Kalkulačka nákladov podnikateľského prostredia (.xlsx) - NOVÉ ZNENIE od 1.10.2023
- Analýza sociálnych vplyvov (.pdf, .docx)
- Analýza vplyvov na životné prostredie (.pdf, .docx) - NOVÉ ZNENIE od 1.10.2023
- Analýza vplyvov na informatizáciu spoločnosti (.pdf, .docx) - NOVÉ ZNENIE od 1.10.2023
- Analýza vplyvov na služby verejnej správy pre občana (.pdf, .docx)
- Analýza vplyvov na manželstvo, rodičovstvo a rodinu (.pdf, .docx) - znenie účinné od 10.6.2022
Materiály sa zasielajú na adresu dolozka@mhsr.sk. Ďalšie informácie k procesu posudzovania vybraných vplyvov
- Výročná správa Stálej pracovnej komisie LRV na posudzovanie vybraných vplyvov za rok 2023
- Výročná správa Stálej pracovnej komisie LRV na posudzovanie vybraných vplyvov za rok 2022
- Výročná správa Stálej pracovnej komisie LRV na posudzovanie vybraných vplyvov za rok 2021
- Výročná správa Stálej pracovnej komisie LRV na posudzovanie vybraných vplyvov za rok 2020
- Výročná správa Stálej pracovnej komisie LRV na posudzovanie vybraných vplyvov za rok 2019
- Výročná správa Stálej pracovnej komisie LRV na posudzovanie vybraných vplyvov za rok 2018
- Výročná správa Stálej pracovnej komisie LRV na posudzovanie vybraných vplyvov za rok 2017
- Výročná správa Stálej pracovnej komisie LRV na posudzovanie vybraných vplyvov za rok 2016
Rezortné štatistické výkazníctvo
Štatistický úrad Slovenskej republiky zostavuje v súlade so zákonom č. 540/2001 Z. z. a v súčinnosti s ministerstvami a štátnymi organizáciami každoročne Program štátnych štatistických zisťovaní na príslušný rok.
Krátkodobé a dlhodobé zisťovania, organizované MPSVR SR uvádzame nižšie.
- Štvrťročný výkaz o cene práce (ISCP(MPSVR SR) 1-04)
- Polročný výkaz o platoch zamestnancov štátnej službe a niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme (PLATY(MPSVR SR) 1-02)
- Štvrťročný výkaz o pracovných miestach u SZČO (PM(MPSVR SR) 1-04)
- Ročný výkaz o vykonávaní vybraných opatrení sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately (V(MPSVR SR) 13-01)
- Ročný výkaz o vykonávaní poradensko-psychologických služieb
- Ročný výkaz o poskytovaní starostlivosti a výchovy deťom v centre pre deti a rodiny (V/A(MPSVR SR)5-01, V/B(MPSVR SR)05-01 a V/C(MPSVR SR)05-01)
- Ročný výkaz o pracovných podmienkach a nákladoch na podnikovú sociálnu politiku (V(MPSVR SR) 6-01)
- Ročný výkaz o vybraných druhoch sociálnych služieb (V(MPSVR SR) 10-01)
- Ročný výkaz o neverejných poskytovateľoch sociálnych služieb (V(MPSVR SR) 7-01)
- Ročný výkaz o vybraných druhoch sociálnych služieb pre obce (V(MPSVR SR) 11-01)
Administratívne zdroje údajov
Administratívne zdroje sú údaje z registrov a iné súbory informácií, ktoré sú potrebné pre štátnu štatistiku, a ktoré získali, zhromaždili, spracovali alebo uchovali orgány verejnej moci alebo verejnoprávne inštitúcie a právnické osoby zriadené osobitnými zákonmi alebo na základe osobitných zákonov.
Administratívne zdroje údajov pod gesciou MPSVR SR:
- Ročný výkaz o vykonávaní poradensko-psychologických služieb
- Ročný výkaz o vykonávaní opatrení sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately (V(MPSVR SR) 12-01)
Kódex postupov
Kódex postupov pre európsku štatistiku je základom spoločného rámca kvality Európskeho štatistického systému. Je samoregulačným nástrojom a vychádza zo 16 zásad, ktoré sa týkajú inštitucionálneho prostredia, štatistických procesov a štatistických výstupov. Súbor ukazovateľov najlepších postupov a noriem pre jednotlivé zásady poskytuje usmernenia a referenčné kritériá pre preskúmavanie vykonávania kódexu postupov, čím sa v rámci Európskeho štatistického systému zvyšuje transparentnosť.
Štatistické orgány, medzi ktoré patria štatistický orgán Európskej únie (Eurostat), národné štatistické úrady a iné vnútroštátne orgány zodpovedné za rozvoj, tvorbu a šírenie európskej štatistiky (zaradené do zoznamu v súlade s čl. 5 ods. 2 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 223/2009 z 11. marca 2009 o európskej štatistike), sa zaväzujú, že budú dodržiavať Kódex postupov pre európsku štatistiku.
-
Budovanie a rozvoj kapacít analytických útvarov na vybraných ústredných orgánoch štátnej správy
Tento projekt bol podporený z Európskeho sociálneho fondu.
Predkladateľom projektu bolo MV SR, ostatné verejné organizácie, spolu s MPSVR SR, boli v projekte zapojené ako partneri.
Prijímateľ projektu: Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky
Kód projektu: 314010I760
Výška poskytnutého NFP: 13 864 905,02 EUR
Obdobie realizácie projektu: apríl 2017 – september 2021
Zmluva: CRZ
Národný projekt s názvom „Budovanie a rozvoj kapacít analytických útvarov na vybraných ústredných orgánoch štátnej správy“ bol obsahovo zameraný na posilnenie analytických kapacít v inštitúciách štátnej správy. Hlavným cieľom projektu bolo posilnenie a zlepšenie analytických útvarov na 14 ústredných orgánoch štátnej správy a vybudovanie analytických útvarov na vybraných ústredných orgánoch štátnej správy, ktoré takéto útvary zatiaľ nemajú zriadené. Cieľom bolo taktiež prostredníctvom projektu vytvoriť udržateľný rámec fungovania analytických útvarov s dôrazom na konzistentné metodické postupy, kvalitu výstupov, rovnaké pracovné podmienky a zabezpečenie ľudských zdrojov.
Víziou predkladaného projektu bola štátna správa v Slovenskej republike disponujúca analytickými kapacitami, ktoré sú schopné pripravovať relevantné výstupy analytického charakteru vrátane odporúčaní pre tvorbu verejných politík.
Podrobnosti o projekte TU .
- Špičkové vzdelávanie pre zamestnancov analytických útvarov
Tento projekt bol podporený z Európskeho sociálneho fondu
prostredníctvom Operačného programu Efektívna verejná správa (OP EVS).
Informácie o operačnom programe Efektívna verejná správa nájdete na http://www.opevs.eu/.
Prijímateľ projektu: Ministerstvo financií Slovenskej republiky, Štefanovičova 5, 817 82 Bratislava
Kód projektu: 314011D977
Miesto realizácie projektu: Slovenská republika
Výška poskytnutého NFP: 2 328 202,55 EUR
Obdobie realizácie projektu: máj 2016 – február 2022
Zmluva: CRZ
Predpokladom efektívnej tvorby kvalitných verejných politík je vysoko odborná činnosť analytických útvarov inštitúcií verejnej správy, ktorá si vyžaduje kvalitné ľudské zdroje. Analytické útvary predstavujú relatívne úzky tím špecialistov, predovšetkým s ekonomickým vzdelaním, ktorí ovládajú problematiku príslušného rezortu na úrovni tvorcu hospodárskej politiky. Ich úlohou je analytické spracovanie navrhovaných opatrení v gescii príslušného ministerstva, ich monitorovanie a hodnotenie.
Cieľom projektu bolo posilnenie analytických kapacít a zvyšovanie kvality ľudských zdrojov v štátnej správe pre tvorbu verejných politík prostredníctvom získavania odborných poznatkov a skúseností na medzinárodnej úrovni. Tento cieľ projektu bol realizovaný zabezpečením špičkového vzdelávania a stáží v oblasti analýz verejných politík.
Do vzdelávacích aktivít sa mohli zapojiť analytickí zamestnanci ministerstiev a niektorých orgánov štátnej správy, zapojených do projektu ako partneri podľa zoznamu nižšie.
Vzdelávanie bolo realizované formou účasti zamestnancov na krátkych kurzoch (väčšinou 1 týždeň) organizovaných najlepšími inštitúciami v zahraničí. Kritériom pre výber inštitúcie bolo umiestnenie na popredných miestach v rebríčkoch Shanghai Academic Ranking of World Universities a RePEc - ekonomické inštitúcie alebo inštitúcia ponúkala kvalitné vzdelávanie v oblasti analýz. Stáže v dĺžke trvania 1 až 4 mesiace mohli byť organizované v popredných medzinárodných a medzivládnych inštitúciách alebo v inštitúciách verejnej správy krajiny dosahujúcej excelentné výsledky.
Realizované mohli byť len vzdelávania alebo stáže spĺňajúce kritériá, ktorých cieľom bolo zabezpečiť využiteľnosť nadobudnutých vedomostí a skúseností v práci analytika. Pri výbere vhodných podujatí boli zohľadnené predovšetkým nasledovné požiadavky:
- Vzdelávanie alebo stáž bola v súlade s požiadavkami na budovanie kapacít analytických zamestnancov žiadateľa a partnerov vyplývajúcich z ich poslania a činností.
- Zameranie a obsah podujatí korešpondovalo s potrebami analytických útvarov z hľadiska budovania odborných kapacít so zameraním na zvyšovanie kvality služieb poskytovaných verejnou správou.
- Vybrané vzdelávacie podujatia boli vysoko odborné na medzinárodnej úrovni a boli zabezpečované renomovanými inštitúciami v rámci EÚ a mimo EÚ.
- Účasť na identifikovaných podujatiach a stážach podporil medzinárodný aspekt a možnosti spolupráce na medzinárodnej úrovni.
- 1. Finančné riaditeľstvo SR
- 2. Kancelária prezidenta SR
- 3. Kancelária Rady pre rozpočtovú zodpovednosť
- 4. Ministerstvo dopravy a výstavby SR
- 5. Ministerstvo financií SR (hlavný partner)
- 6. Ministerstvo hospodárstva SR
- 7. Ministerstvo kultúry SR
- 8. Ministerstvo obrany SR
- 9. Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR
- 10. Ministerstvo práce sociálnych vecí a rodiny SR
- 11. Ministerstvo školstva vedy, výskumu a športu SR
- 12. Ministerstvo vnútra SR
- 13. Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí SR
- 14. Ministerstvo zdravotníctva SR
- 15. Ministerstvo životného prostredia SR
- 16. Najvyšší kontrolný úrad SR
- 17. Protimonopolný úrad SR
- 18. Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu
- 19. Úrad pre verejné obstarávanie
- 20. Úrad vlády SR
- 21. Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny
Inštitút sociálnej politiky (ISP) vznikol ako hlavný analytický útvar Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny v roku 2017. Naším poslaním je zlepšovať verejné politiky a stratégie týkajúce sa práce, sociálnych vecí a rodiny prostredníctvom analytických nástrojov, dát a dôkazov. Tím ISP hodnotí sociálne vplyvy zákonov a strategických materiálov, analyzuje účinnosť a efektívnosť politík a skúma rôzne témy dôležité pre Slovensko a patriace do portfólia nášho rezortu.
Popritom spolupracujeme s ďalšími analytikmi vo verejnom sektore a v akademických inštitúciách a zúčastňujeme sa zahraničných kurzov a školení v medzinárodných organizáciách a na špičkových svetových univerzitách.
Do tímu ISP priebežne hľadáme posily. Zaujímate sa o verejné politiky? Máte výborné analytické zručnosti? Váš životopis a motivačný list radi privítame na adrese kariera.isp@employment.gov.sk.
Pre študentov a čerstvých absolventov máme pripravený ISP Traineeship/Fellowship Programme. Tieto programy umožňujú získať relevantné skúsenosti s analytickou prácou v oblasti sociálnych politík a politík trhu práce.
Zaslaním e-mailu nám dávate súhlas na spracovanie osobných údajov v nižšie uvedenom znení:
V zmysle Zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady EÚ 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES o ochrane osobných údajov dobrovoľne súhlasím so správou, spracovaním a uchovaním mojich osobných údajov Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Špitálska 4,6,8, 816 43 Bratislava, IČO: 681156, uvedených v životopise a motivačnom liste a iných prílohách súvisiacich s hľadaním práce, ktoré som poskytol/poskytla vyššie uvedenej organizácii prostredníctvom internetovej stránky www.employment.gov.sk v rámci počítačovej siete internet, za účelom uloženia do databázy záujemcov o prácu pre hľadanie vhodného zamestnanca. Pri spracúvaní osobných údajov v žiadnom prípade nebude dochádzať k cezhraničnému prenosu do tretích krajín. Súhlas je možné kedykoľvek odvolať, inak súhlas zanikne po uplynutí 3 rokov odo dňa jeho udelenia a údaje budú anonymizované a ďalej využívané len pre štatistické účely. Vašu žiadosť o odvolanie súhlasu môžete zaslať na e-mailovú adresu kariera.isp@employment.gov.sk alebo na nasledujúcu adresu: Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Špitálska 4,6,8, 816 43 Bratislava.
Obsadzovanie štátnozamestnaneckých miest prebieha štandardným postupom podľa zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe formou výberového konania.