Voľné pracovné miesta
Postup zverejnenia štátnozamestnaneckého miesta, ktoré obsadzujeme výberovým konaním.
Výberové konania sa zverejňujú na Centrálnom informačnom systéme štátnej služby (CISŠS), link: https://cisss.gov.sk/employee-selection/list?Search.Status=published .
Štátnozamestnanecké miesto štátneho zamestnanca obsadzuje služobný úrad výberovým konaním
a) zo štátnych zamestnancov a nadbytočných zamestnancov služobného úradu v služobnom úrade (ďalej len „užšie vnútorné výberové konanie“),
b) zo štátnych zamestnancov a nadbytočných zamestnancov všetkých služobných úradov (ďalej len „širšie vnútorné výberové konanie“) alebo
c) zo štátnych zamestnancov všetkých služobných úradov a občanov, ktorí sa uchádzajú o prijatie do štátnej služby (ďalej len „vonkajšie výberové konanie“).
V zmysle zákona o štátnej službe osobný úrad zabezpečuje zverejnenie štátnozamestnaneckého miesta najmenej 15 pracovných dní od realizácie výberového konania.
Oznámenie výsledku pracovného pohovoru, ktorým sa obsadzovalo 1 voľné pracovné miesto: Senior odborník sociálnej ekonomiky v organizačnom útvare: odbor koordinácie sociálnej ekonomiky, sekcia sociálnej ekonomiky (podľa zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov).
Služobný úrad evidoval dvoch uchádzačov, ktorí vyhoveli stanoveným kritériám a boli pozvaní na pracovní pohovor, ktorý sa uskutočnil dňa 24.10.2025. Pracovného pohovoru sa zúčastnila jedna uchádzačka.
Výberové konanie bolo neúspešné. Uchádzači boli o výsledku pracovného pohovoru písomne vyrozumení.
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky vyhlasuje (podľa zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone prác vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov) pohovor na obsadenie pracovnej pozície: Odborný konzultant regionálneho centra sociálnej ekonomiky – Nitra
Počet obsadzovaných miest: 1
Organizačný útvar: referát poradenskej infraštruktúry regionálnych centier sociálnej ekonomiky, odbor podpory a inovácií sociálnej ekonomiky, sekcia sociálnej ekonomiky
Dohodnutý druh práce:
Koordinačná a metodická činnosť v rámci využívania finančných prostriedkov Európskej únie a iných verejných zdrojov alebo finančných prostriedkov iných finančných nástrojov.
Opis pracovných činností:
Vykonáva:
• poskytuje informácie a konzultácie sociálnym podnikom a verejnosti v procese implementácie Zákona 112/2018 o sociálnej ekonomike a sociálnych podnikoch,
• vedie a podporuje záujemcov o založenie sociálneho podniku, sprevádza žiadateľov v procese podania žiadosti o priznanie štatútu RSP,
• poskytuje informácie o harmonograme výziev na predkladanie projektových zámerov/žiadostí o nenávratný finančný príspevok pre oblasť sociálnej ekonomiky, možnostiach a podmienkach využívania finančných nástrojov a nenávratnej finančnej pomoci pre oblasť sociálnej ekonomiky, o možnostiach využívania sociálneho aspektu vo verejnom obstarávaní, a iných foriem podpory,
• realizuje metodicko-štatistické zisťovanie, spracováva informácie a výsledky zisťovania,
• zbiera informácie a podnety z aplikačnej praxe, predkladá návrhy na úpravu legislatívneho rámca SE a iné relevantné informácie na základe požiadaviek Centra znalostí,
• spolupracuje s Centrom znalostí, participuje na pracovných skupinách Centra znalostí a odborných výstupoch,
• komunikuje a spolupracuje s relevantnými inštitúciami a aktérmi v regióne,
• spracováva vstupy do ročnej správy RC SE na základe požiadaviek Odborného konzultanta RC SE – špecialistu,
• vykonáva činnosti v súlade s metodikou jednotného výkonu činností RC SE a postupmi implementácie NP ISE II a podľa pokynov Odborného konzultanta RC SE – špecialistu,
• buduje svoje odborné zručnosti nevyhnutné pre výkon odbornej činnosti RC SE a potrebnú profiláciu pracovníkov RC SE,
• pripravuje odborné podklady pre mediálne výstupy, aktualizáciu informácií na webovom sídle SE a sociálnych sieťach,
• na základe poverenia nadriadeného zamestnanca sa zúčastňuje na pracovných stretnutiach nevyhnutných pre výkon svojej činnosti,
• zúčastňuje sa na odborných podujatiach, vzdelávacích aktivitách, študuje odborné materiály pre potreby praxe,
• vykonáva ďalšie súvisiace činnosti, ktoré vyplynú z potrieb národného projektu počas jeho realizácie a podľa pokynov priameho nadriadeného zamestnanca (Odborný konzultant RC SE - špecialista) a Senior špecialistu SE referátu poradenskej infraštruktúry RC SE.
Participuje na:
• participuje na tvorbe obsahu a realizácií aktivít vzdelávania pracovníkov NP ISE II a odbornej podpory aktérov SE,
• v spolupráci s Odborným konzultantom RC SE – špecialistom realizuje sieťovanie v regióne,
• poskytuje súčinnosť Senior špecialistovi SE pri návrhu modelu udržateľnej poradenskej infraštruktúry RC SE,
• podieľa sa na prezentácii príkladov dobrej praxe sociálneho podnikania,
• spolupracuje na tvorbe obsahu a realizácii diseminačných aktivít v regióne,
• poskytuje súčinnosť riadiacemu tímu projektu pri zabezpečení fungovania RC SE.
Kvalifikačný predpoklad
Vzdelanie: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
Osobitný kvalifikačný predpoklad: nevyžaduje sa
Študijný odbor: nevyžaduje sa
Odborná prax: minimálne 2 roky v oblasti manažmentu a riadenia, alebo ekonomiky, alebo práva a financií, alebo v oblasti podnikania, alebo sociálnej ekonomiky a sociálneho podnikania, vrátane odborného poradenstva v niektorej z uvedených oblastí, alebo v iných oblastiach potrebných pre skvalitnenie vývoja sociálnej ekonomiky a sociálneho podnikania na Slovensku.
Požiadavky
Jazykové znalosti: znalosť cudzieho jazyka výhodou
Počítačové znalosti: pokročilé znalosti a skúsenosti s prácou v prostredí MS Office, pokročilý používateľ internetu
Vodičské oprávnenie: vodičský preukaz skupiny B výhodou
Ďalšie požiadavky:
organizačné schopnosti, samostatnosť, flexibilita, spoľahlivosť, zodpovednosť, komunikatívnosť, asertivita, schopnosť pracovať v tíme, schopnosť riešiť konflikty
Plat: Platová trieda 8. v zmysle zákona č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Mzdové podmienky budú upresnené na pracovnom pohovore v závislosti od skúseností uchádzača.
Pravidelné miesto výkonu: Regionálne centrum sociálnej ekonomiky – Farská 7, 949 01 Nitra
Požadované doklady a prílohy:
- žiadosť o zaradenie do výberového procesu,
- motivačný list,
- podpísaný profesijný životopis vo forme Europass (údaje o priebehu zamestnaní musia byť uvedené vo formáte od: DD/MM/RRR do DD/MM/RRR),
- kópia vysvedčenia, alebo iného rovnocenného dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní,
- čestné vyhlásenie o bezúhonnosti,
- čestné vyhlásenie o splnení požiadavky odbornej praxe.
Žiadosť s dokladmi a prílohami doručte do podateľne Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, alebo poštou na adresu: Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, osobný úrad, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, v obálke označenej heslom: „pohovor na obsadenie pracovnej pozície: Odborný konzultant regionálneho centra sociálnej ekonomiky – Nitra“
Termín podávania žiadostí je od 28.10.2025 do 04.11.2025
Predpokladaný nástup: dohodou
Trvanie pracovného pomeru: na dobu určitú, najdlhšie na 1 rok s možnosťou predĺženia
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Mgr. Denisa Šinály, MBA
Telefón: 02/20462105
E-mail: denisa.pribulova@employment.gov.sk
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky vyhlasuje (podľa zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone prác vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov) pohovor na obsadenie pracovnej pozície: Odborný konzultant regionálneho centra sociálnej ekonomiky – Trnava
Počet obsadzovaných miest: 1
Organizačný útvar: referát poradenskej infraštruktúry regionálnych centier sociálnej ekonomiky, odbor podpory a inovácií sociálnej ekonomiky, sekcia sociálnej ekonomiky
Dohodnutý druh práce:
Koordinačná a metodická činnosť v rámci využívania finančných prostriedkov Európskej únie a iných verejných zdrojov alebo finančných prostriedkov iných finančných nástrojov.
Opis pracovných činností:
Vykonáva:
• poskytuje informácie a konzultácie sociálnym podnikom a verejnosti v procese implementácie Zákona 112/2018 o sociálnej ekonomike a sociálnych podnikoch,
• vedie a podporuje záujemcov o založenie sociálneho podniku, sprevádza žiadateľov v procese podania žiadosti o priznanie štatútu RSP,
• poskytuje informácie o harmonograme výziev na predkladanie projektových zámerov/žiadostí o nenávratný finančný príspevok pre oblasť sociálnej ekonomiky, možnostiach a podmienkach využívania finančných nástrojov a nenávratnej finančnej pomoci pre oblasť sociálnej ekonomiky, o možnostiach využívania sociálneho aspektu vo verejnom obstarávaní, a iných foriem podpory,
• realizuje metodicko-štatistické zisťovanie, spracováva informácie a výsledky zisťovania,
• zbiera informácie a podnety z aplikačnej praxe, predkladá návrhy na úpravu legislatívneho rámca SE a iné relevantné informácie na základe požiadaviek Centra znalostí,
• spolupracuje s Centrom znalostí, participuje na pracovných skupinách Centra znalostí a odborných výstupoch,
• komunikuje a spolupracuje s relevantnými inštitúciami a aktérmi v regióne,
• spracováva vstupy do ročnej správy RC SE na základe požiadaviek Odborného konzultanta RC SE – špecialistu,
• vykonáva činnosti v súlade s metodikou jednotného výkonu činností RC SE a postupmi implementácie NP ISE II a podľa pokynov Odborného konzultanta RC SE – špecialistu,
• buduje svoje odborné zručnosti nevyhnutné pre výkon odbornej činnosti RC SE a potrebnú profiláciu pracovníkov RC SE,
• pripravuje odborné podklady pre mediálne výstupy, aktualizáciu informácií na webovom sídle SE a sociálnych sieťach,
• na základe poverenia nadriadeného zamestnanca sa zúčastňuje na pracovných stretnutiach nevyhnutných pre výkon svojej činnosti,
• zúčastňuje sa na odborných podujatiach, vzdelávacích aktivitách, študuje odborné materiály pre potreby praxe,
• vykonáva ďalšie súvisiace činnosti, ktoré vyplynú z potrieb národného projektu počas jeho realizácie a podľa pokynov priameho nadriadeného zamestnanca (Odborný konzultant RC SE - špecialista) a Senior špecialistu SE referátu poradenskej infraštruktúry RC SE.
Participuje na:
• participuje na tvorbe obsahu a realizácií aktivít vzdelávania pracovníkov NP ISE II a odbornej podpory aktérov SE,
• v spolupráci s Odborným konzultantom RC SE – špecialistom realizuje sieťovanie v regióne,
• poskytuje súčinnosť Senior špecialistovi SE pri návrhu modelu udržateľnej poradenskej infraštruktúry RC SE,
• podieľa sa na prezentácii príkladov dobrej praxe sociálneho podnikania,
• spolupracuje na tvorbe obsahu a realizácii diseminačných aktivít v regióne,
• poskytuje súčinnosť riadiacemu tímu projektu pri zabezpečení fungovania RC SE.
Kvalifikačný predpoklad
Vzdelanie: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
Osobitný kvalifikačný predpoklad: nevyžaduje sa
Študijný odbor: nevyžaduje sa
Odborná prax: minimálne 2 roky v oblasti manažmentu a riadenia, alebo ekonomiky, alebo práva a financií, alebo v oblasti podnikania, alebo sociálnej ekonomiky a sociálneho podnikania, vrátane odborného poradenstva v niektorej z uvedených oblastí, alebo v iných oblastiach potrebných pre skvalitnenie vývoja sociálnej ekonomiky a sociálneho podnikania na Slovensku.
Požiadavky
Jazykové znalosti: znalosť cudzieho jazyka výhodou
Počítačové znalosti: pokročilé znalosti a skúsenosti s prácou v prostredí MS Office, pokročilý používateľ internetu
Vodičské oprávnenie: vodičský preukaz skupiny B výhodou
Ďalšie požiadavky: organizačné schopnosti, samostatnosť, flexibilita, spoľahlivosť, zodpovednosť, komunikatívnosť, asertivita, schopnosť pracovať v tíme, schopnosť riešiť konflikty
Plat: Platová trieda 8. v zmysle zákona č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Mzdové podmienky budú upresnené na pracovnom pohovore v závislosti od skúseností uchádzača.
Pravidelné miesto výkonu: Regionálne centrum sociálnej ekonomiky – Zavarská 11/G, 917 01 Trnava
Požadované doklady a prílohy:
- žiadosť o zaradenie do výberového procesu,
- motivačný list,
- podpísaný profesijný životopis vo forme Europass (údaje o priebehu zamestnaní musia byť uvedené vo formáte od: DD/MM/RRR do DD/MM/RRR),
- kópia vysvedčenia, alebo iného rovnocenného dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní,
- čestné vyhlásenie o bezúhonnosti,
- čestné vyhlásenie o splnení požiadavky odbornej praxe.
Žiadosť s dokladmi a prílohami doručte do podateľne Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, alebo poštou na adresu: Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, osobný úrad, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, v obálke označenej heslom: „pohovor na obsadenie pracovnej pozície: Odborný konzultant regionálneho centra sociálnej ekonomiky – Trnava“
Termín podávania žiadostí je od 28.10.2025 do 04.11.2025
Predpokladaný nástup: dohodou
Trvanie pracovného pomeru: na dobu určitú, najdlhšie na 1 rok s možnosťou predĺženia
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Mgr. Denisa Šinály, MBA
Telefón: 02/20462105
Oznámenie výsledku pracovného pohovoru – Odborný/á koordinátor/-ka – referát komunitnej práce.
Oznámenie výsledku pracovného pohovoru, ktorým sa obsadzovalo 1 voľné pracovné miesto: Odborný/á koordinátor/-ka v organizačnom útvare: referát komunitnej práce, odbor terénnej sociálnej a komunitnej práce (podľa zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov).
Služobný úrad evidoval 2 uchádzačky, ktoré vyhoveli stanoveným kritériám a boli pozvané na pracovný pohovor, ktorý sa realizoval dňa 27.10.2025.
Vo výberovom konaní uchádzačky neboli úspešné.
Výberové konanie bolo neúspešné. Uchádzačky boli o výsledku písomne vyrozumené.
Vonkajšie VK/2025/3317
Informácie o obsadzovanom štátnozamestnaneckom mieste
Počet obsadzovaných miest: 1
Organizačný útvar: referát dohľadového centra bezpečnosti
Nadriadený organizačný útvar: sekcia informatiky
Odbor štátnej služby: 1.05 Informatika (sociálno-ekonomické informácie, štátny informačný systém) Špecialista bezpečnosti SOC
Obsadzované štátnozamestnanecké miesto vo funkcii hlavný štátny radca
Vedúci štátny zamestnanec: nie
Druh štátnej služby: dočasná štátna služba na voľné štátnozamestnanecké miesto odborníka, ktorý je dočasne potrebný na plnenie úloh štátnej služby
Najnáročnejšia činnosť: Koordinovanie celoštátneho alebo medzištátneho systému s najširšími vonkajšími a vnútornými väzbami na ďalšie zložité a rozsiahle systémy rôznych odborov a smerov s dôsledkami za rozhodnutia s celoštátnym a medzinárodným dosahom na úrovni ministerstva.
Bližšie určená najnáročnejšia činnosť:
Koordinovanie činností v oblasti informačnej bezpečnosti pri tvorbe a realizácii jednotného celoštátneho informačného systému v pôsobnosti ministerstva.
- Analyzuje a rieši bezpečnostné incidenty a podozrivé udalosti, ktoré klasifikoval Operátor SOC.
- Vypracováva bezpečnostné politiky a postupy.
- Zabezpečovanie L2 podpory pri riešení incidentov.
- Analyzuje koreňové príčiny.
- Vypracováva odporúčania na zlepšenie bezpečnosti.
- Získava doplňujúce informácie o prostredí.
- Identifikuje a hodnotí nové bezpečnostné zraniteľnosti v systémoch.
- Udržuje aktuálnosť playbookov a ďalšej SOC dokumentácie.
- Poskytuje technickú podporu pri implementácii bezpečnostných nástrojov.
- Zabezpečuje súlad riešených incidentov s internými bezpečnostnými predpismi.
- Spolupracuje na vývoji a implementácii nových bezpečnostných procesov.
- Komunikuje s tretími stranami.
Pravidelné miesto výkonu štátnej služby: Špitálska 4-6-8, Bratislava
Kvalifikačný predpoklad
Vzdelanie: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
Osobitný kvalifikačný predpoklad: nevyžaduje sa
Študijný odbor: nevyžaduje sa
Odborná prax: § 38 ods. 11 písm. d) – nevyžaduje sa
Požiadavky
Jazykové znalosti: anglický jazyk výhodou
Skúsenosti v riadiacej pozícii: nevyžadujú sa
Oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami: nevyžadujú sa
Vítané počítačové znalosti:
- Inštalácia, konfigurácia a hardening operačných systémov
- Znalosti bezpečnostnej architektúry IKT
- Praktická realizácia záloh a obnovy systémov
- Znalosť techniky a metódy riadenia konfigurácií a vplyv konfigurácií na bezpečnosť
- Znalosť inštalácie systémov pre SOC a ich administrácie
- Znalosť princípov a zdroje získavania informácií o zraniteľnostiach (napr. varovania, rady, bulletiny)
- Znalosť tried a vektory útokov
- Znalosť procesov riešenia kybernetických bezpečnostných incidentov
Ďalšie požiadavky
- svedomitosť a spoľahlivosť, 2. motivácia, 3. adaptabilita a flexibilita, 4. schopnosť pracovať pod tlakom, 5. komunikačné zručnosti, 6. analytické, koncepčné a strategické myslenie
Odborné znalosti
Oblasť legislatívy:
- znalosť zákona č. 95/2019 Z. z. o informačných technológiách vo verejnej správe a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- znalosť vyhlášky č. 179/2020 Z. z. ktorou sa ustanovuje spôsob kategorizácie a obsah bezpečnostných opatrení informačných technológií verejnej správy
- znalosť zákona č. 69/2018 Z. z. o kybernetickej bezpečnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- znalosť Vyhlášky Národného bezpečnostného úradu č. 227/2025 Z. z. o bezpečnostných opatreniach,
- znalosť zákona č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Government.
UPOZORNENIE:
- prihlásenie do VK elektronicky prostredníctvom Centrálneho informačného systému štátnej služby ako VK/2025/3317, (link: https://cisss.gov.sk/employee-selection/detail/c80d36ee-6e83-42fa-8896-dc1cb72b54f7 ).
- prihlásenie do výberového konania podaním žiadosti v LISTINNEJ PODOBE musí obsahovať náležitosti uvedené v § 3 ods. 1 vyhlášky ÚV SR č. 127/2017 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o výberových konaniach:
1. názov a sídlo služobného úradu, ktorý vyhlásil výberové konanie,
2. identifikátor výberového konania,
3. titul, meno a priezvisko uchádzača,
4. dátum narodenia uchádzača,
5. rodné číslo alebo iné identifikačné číslo uchádzača,
6. pohlavie,
7. občianstvo uchádzača,
8. telefonický kontakt a e-mailový kontakt uchádzača,
9. korešpondenčnú adresu uchádzača,
10. zvolenú podobu doručovania písomností v súvislosti s výberovým konaním (elektronicky na emailovú adresu alebo v listinnej podobe).
Termín podávania prihlášok do VK je od 31.10. do 14.11.2025
Predpokladaný termín realizácie VK: prvý decembrový týždeň 2025
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Mgr. Jana Hricková
Telefón: 02/20462121
E-mail: jana.hrickova@employment.gov.sk
Vonkajšie VK/2025/3318
Informácie o obsadzovanom štátnozamestnaneckom mieste
Počet obsadzovaných miest: 1
Organizačný útvar: referát dohľadového centra bezpečnosti
Nadriadený organizačný útvar: sekcia informatiky
Odbor štátnej služby: 1.05 Informatika (sociálno-ekonomické informácie, štátny informačný systém) Špecialista Threat Inteligence
Obsadzované štátnozamestnanecké miesto vo funkcii hlavný štátny radca
Vedúci štátny zamestnanec: nie
Druh štátnej služby: dočasná štátna služba na voľné štátnozamestnanecké miesto odborníka, ktorý je dočasne potrebný na plnenie úloh štátnej služby
Najnáročnejšia činnosť: Koordinovanie celoštátneho alebo medzištátneho systému s najširšími vonkajšími a vnútornými väzbami na ďalšie zložité a rozsiahle systémy rôznych odborov a smerov s dôsledkami za rozhodnutia s celoštátnym a medzinárodným dosahom na úrovni ministerstva.
Bližšie určená najnáročnejšia činnosť:
Koordinovanie činností v oblasti informačnej bezpečnosti pri tvorbe a realizácii jednotného celoštátneho informačného systému v pôsobnosti ministerstva.
- Analyzuje prienik bezpečnostných incidentov.
- Sleduje "Threat Inteligence feeds" a navrhuje opatrenia na elimináciu zraniteľností.
- Rozpoznáva vzorce správania útokov a overuje hrozby voči prostrediu organizácie.
- Poskytuje informácie o aktuálnych hrozbách.
- Vypracováva reporty a analýzy o hrozbách.
- Spolupracuje s analytikmi SOC a incident respondermi.
- Monitoruje globálne trendy v oblasti kybernetických hrozieb.
- Koordinuje analýzy s inými tímami na odhalenie potenciálnych rizík.
- Vykonáva spätnú analýzu predchádzajúcich útokov pre lepšie pochopenie nových hrozieb.
- Zabezpečuje rýchlu distribúciu informácií o nových zraniteľnostiach.
- Spolupracuje s vývojovými tímami na integrácii hrozieb do bezpečnostných nástrojov.
Pravidelné miesto výkonu štátnej služby: Špitálska 4-6-8, Bratislava
Kvalifikačný predpoklad
Vzdelanie: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
Osobitný kvalifikačný predpoklad: nevyžaduje sa
Študijný odbor: nevyžaduje sa
Odborná prax: § 38 ods. 11 písm. d) – nevyžaduje sa
Požiadavky
Jazykové znalosti: vítané
Skúsenosti v riadiacej pozícii: nevyžadujú sa
Oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami: nevyžadujú sa
Vítané počítačové znalosti:
Znalosti systémov UNIX/linux
Výkon praktických činností so systémom SIEM
Práca v riešiteľských tímoch pre incidenty alebo CSIRT
Znalosť typických kybernetických bezpečnostných hrozieb a zraniteľností a metódy ich identifikácie
Posudzovanie sieťových útokov a vzťahu jednotlivých typov sieťových útokov k hrozbám a zraniteľnostiam
Znalosť princípov a techniky etického hackingu
Znalosť princípov a zdroje získavania informácií o zraniteľnostiach (napr. varovania, rady, bulletiny)
Znalosť tried a vektory útokov
Znalosť procesov riešenia kybernetických bezpečnostných incidentov
Znalosti o štádiách kybernetického útoku (napr. prieskum, skenovanie, získanie prístupu, eskalácia oprávnení, využitie, zahladenie stôp)
Znalosť sieťových protokolov
Konfigurácia aktívnych sieťových bezpečnostných prvkov
Schopnosť aj manuálneho posudzovania a vyhodnocovania udalostí v logoch generovaných zariadeniami
Ďalšie požiadavky
- svedomitosť a spoľahlivosť, 2. motivácia, 3. adaptabilita a flexibilita, 4. schopnosť pracovať pod tlakom, 5. komunikačné zručnosti, 6. analytické, koncepčné a strategické myslenie
Odborné znalosti
- znalosť zákona č. 95/2019 Z. z. o informačných technológiách vo verejnej správe a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- znalosť vyhlášky č. 179/2020 Z. z. ktorou sa ustanovuje spôsob kategorizácie a obsah bezpečnostných opatrení informačných technológií verejnej správy
- znalosť zákona č. 69/2018 Z. z. o kybernetickej bezpečnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- znalosť Vyhlášky Národného bezpečnostného úradu č. 227/2025 Z. z. o bezpečnostných opatreniach
- znalosť zákona č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente).
UPOZORNENIE:
- prihlásenie do VK elektronicky prostredníctvom Centrálneho informačného systému štátnej služby ako VK/2025/3317, (link: https://cisss.gov.sk/employee-selection/detail/c80d36ee-6e83-42fa-8896-dc1cb72b54f7 ).
- prihlásenie do výberového konania podaním žiadosti v LISTINNEJ PODOBE musí obsahovať náležitosti uvedené v § 3 ods. 1 vyhlášky ÚV SR č. 127/2017 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o výberových konaniach:
1. názov a sídlo služobného úradu, ktorý vyhlásil výberové konanie,
2. identifikátor výberového konania,
3. titul, meno a priezvisko uchádzača,
4. dátum narodenia uchádzača,
5. rodné číslo alebo iné identifikačné číslo uchádzača,
6. pohlavie,
7. občianstvo uchádzača,
8. telefonický kontakt a e-mailový kontakt uchádzača,
9. korešpondenčnú adresu uchádzača,
10. zvolenú podobu doručovania písomností v súvislosti s výberovým konaním (elektronicky na emailovú adresu alebo v listinnej podobe).
Termín podávania prihlášok do VK je od 31.10. do 14.11.2025
Predpokladaný termín realizácie VK: prvý decembrový týždeň 2025
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Mgr. Jana Hricková
Telefón: 02/20462121
E-mail: jana.hrickova@employment.gov.sk
Vonkajšie VK/2025/3319
Informácie o obsadzovanom štátnozamestnaneckom mieste
Počet obsadzovaných miest: 1
Organizačný útvar: referát dohľadového centra bezpečnosti
Nadriadený organizačný útvar: sekcia informatiky
Odbor štátnej služby: 1.05 Informatika (sociálno-ekonomické informácie, štátny informačný systém) Incident Responder L3
Obsadzované štátnozamestnanecké miesto vo funkcii hlavný štátny radca
Vedúci štátny zamestnanec: nie
Druh štátnej služby: dočasná štátna služba na voľné štátnozamestnanecké miesto odborníka, ktorý je dočasne potrebný na plnenie úloh štátnej služby
Najnáročnejšia činnosť: Koordinovanie celoštátneho alebo medzištátneho systému s najširšími vonkajšími a vnútornými väzbami na ďalšie zložité a rozsiahle systémy rôznych odborov a smerov s dôsledkami za rozhodnutia s celoštátnym a medzinárodným dosahom na úrovni ministerstva.
Bližšie určená najnáročnejšia činnosť:
Koordinovanie činností v oblasti informačnej bezpečnosti pri tvorbe a realizácii jednotného celoštátneho informačného systému v pôsobnosti ministerstva.
- Incident Responder L3 rieši komplexné bezpečnostné incidenty.
- Zabezpečuje koordináciu reakcie na kybernetické útoky.
- Vykonáva izoláciu a obmedzenie incidentu.
- Koordinuje obnovu systémov po incidente.
- Koordinuje a spolupracuje pri foréznej analýze incidentu.
- Analyzuje príčiny incidentu.
- Spolupracuje s analytikmi SOC a inými tímami.
- Analyzuje incidenty z pohľadu dlhodobej prevencie.
- Pripravuje odporúčania pre zlepšenie bezpečnostných opatrení po incidente.
- Spolupracuje na automatizácii reakcií na bežné incidenty.
- Zúčastňuje sa na školeniach a simuláciách krízových situácií.
- Poskytuje spätne získané poznatky do SOC playbookov a ďalších procedúr.
- Komunikuje s krízovým manažmentom pre riešenie kybernetických bezpečnostných incidentov (CICC).
Pravidelné miesto výkonu štátnej služby: Špitálska 4-6-8, Bratislava
Kvalifikačný predpoklad
Vzdelanie: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
Osobitný kvalifikačný predpoklad: nevyžaduje sa
Študijný odbor: nevyžaduje sa
Odborná prax: § 38 ods. 11 písm. d) – nevyžaduje sa
Požiadavky
Jazykové znalosti: anglický jazyk výhodou
Skúsenosti v riadiacej pozícii: nevyžadujú sa
Oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami: nevyžadujú sa
Vítané počítačové znalosti:
- Znalosť bezpečnostných technológií
- Práca so systémami typu ServiceDesk
- Znalosť UNIX (Linux)
- Praktický výkon forenzných analýz
- Znalosť procesov, systémov a zásad riadenia informačnej a kybernetickej bezpečnosti
- Znalosť procesov riadenia kontinuity činností a plánovania havarijnej obnovy prevádzky
- Znalosť typických kybernetických bezpečnostných hrozieb a zraniteľností a metódy ich identifikácie
- Znalosť bezpečnostných mechanizmov a metódy v softvérovom inžinierstve (modularizácia, vrstvenie, abstrakcia, maskovanie, šifrovanie, pseudonymizácia, minimalizácia spracúvania atď.)
- Posudzovanie sieťových útokov a vzťahu jednotlivých typov sieťových útokov k hrozbám a zraniteľnostiam
- Znalosť princípov a techniky etického hackingu
- Znalosť princípov a zdroje získavania informácií o zraniteľnostiach (napr. varovania, rady, bulletiny)
- Znalosť tried a vektory útokov
- Znalosť procesov riešenia kybernetických bezpečnostných incidentov
- Znalosti o štádiách kybernetického útoku (napr. prieskum, skenovanie, získanie prístupu, eskalácia oprávnení, využitie, zahladenie stôp)
- Znalosť princípov korelácie bezpečnostných udalostí
- Znalosť identifikácie digitálnych stôp a postupy pri ich spracúvaní
- Znalosť princípov, nástroje a techniky testovania prieniku
- Znalosť analýz sieťového prenosu (nástroje, metodiky, procesy)
- Znalosť charakteristík komunikačných sietí (napr. kapacita, funkčnosť, trasy, kritické uzly)
- Znalosť forenzných súvislosti štruktúry a procesov operačného systému
- Znalosť koncepcie architektúry sietí vrátane topológie, protokolov, komponentov a bezpečnostných princípov
- Znalosť konfigurácií forenzných laboratórií a podporných aplikácií (napr VMWare, Wireshark)
- Znalosť mechanizmov zabezpečenia siete (napr. Host based IDS, IPS, ACL) vrátane ich funkcií a umiestnenia v sieti
- Znalosť metód a nástrojov analýzy sieťového prenosu
- Znalosť princípov a mechanizmov zabezpečenia siete (napr. šifrovanie, brány firewall, znalosť autentifikácia, medové pasce, ochrana perimetra)
- Znalosť princípov hĺbkovej ochrany a architektúry sieťovej bezpečnosti
- Znalosť princípov sieťových demilitarizovaných zón
- Znalosť princípov súborových systémov (napr. NTFS, FAT a iné)
- Znalosť programov, úloh a zodpovednosti a metódy reakcie na incidenty v organizácii
- Znalosť digitálnej forenznej analýzy pri získavaní použiteľných informácií
alšie požiadavky
- svedomitosť a spoľahlivosť, 2. motivácia, 3. adaptabilita a flexibilita, 4. schopnosť pracovať pod tlakom, 5. komunikačné zručnosti, 6. analytické, koncepčné a strategické myslenie
Odborné znalosti
- znalosť zákona č. 95/2019 Z. z. o informačných technológiách vo verejnej správe a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- znalosť vyhlášky č. 179/2020 Z. z. ktorou sa ustanovuje spôsob kategorizácie a obsah bezpečnostných opatrení informačných technológií verejnej správy
- znalosť zákona č. 69/2018 Z. z. o kybernetickej bezpečnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- znalosť Vyhlášky Národného bezpečnostného úradu č. 227/2025 Z. z. o bezpečnostných opatreniach
- znalosť zákona č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente).
UPOZORNENIE:
- prihlásenie do VK elektronicky prostredníctvom Centrálneho informačného systému štátnej služby ako VK/2025/3317, (link: https://cisss.gov.sk/employee-selection/detail/c80d36ee-6e83-42fa-8896-dc1cb72b54f7 ).
- prihlásenie do výberového konania podaním žiadosti v LISTINNEJ PODOBE musí obsahovať náležitosti uvedené v § 3 ods. 1 vyhlášky ÚV SR č. 127/2017 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o výberových konaniach:
1. názov a sídlo služobného úradu, ktorý vyhlásil výberové konanie,
2. identifikátor výberového konania,
3. titul, meno a priezvisko uchádzača,
4. dátum narodenia uchádzača,
5. rodné číslo alebo iné identifikačné číslo uchádzača,
6. pohlavie,
7. občianstvo uchádzača,
8. telefonický kontakt a e-mailový kontakt uchádzača,
9. korešpondenčnú adresu uchádzača,
10. zvolenú podobu doručovania písomností v súvislosti s výberovým konaním (elektronicky na emailovú adresu alebo v listinnej podobe).
Termín podávania prihlášok do VK je od 31.10. do 14.11.2025
Predpokladaný termín realizácie VK: prvý decembrový týždeň 2025
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Mgr. Jana Hricková
Telefón: 02/20462121
E-mail: jana.hrickova@employment.gov.sk